tisdag 4 januari 2011

Galet med Cred till ComHem

Nyligen ondgjorde jag mig över ComHem:s hantering av betalning och avstängning av abonnemang. ComHem:s ansvarige för Sociala Medier, Ola Eriksson, uppmärksammade mitt missnöje, och kommenterade och frågade om det löst sig. Jag kontaktade i min tur Ola och frågade om han möjligen kunde hjälpa mig. Jag väntade mig faktiskt inte mycket. Som den amatörrättshaverist jag är, van att jaga folk som lämnar direktreklam till mig och annat, väntade jag mig inte mycket till svar.

Döm alltså om min förvåning när följande låg i inboxen:


Hej,

Bra att uppkopplingen kom i gång igen. Avgiften vi tar ut handlar inte om snabbare handläggning utan är en öppningsavgift som tas ut för att öppna upp abonnemanget i förtid innan fodran kommit in till Sergel.

Men i detta fall är det olyckligt med jul och diverse helger som försenar pengaöverföringarna från banken. Jag ser också att du varit kund hos oss en längre tid och med utmärkt betalningshistorik. Vi stryker avgiften och hoppas att din uppkoppling fungerar som den ska.

Jag ser också att fakturaadressen är ändrad och hoppas att även detta ska fungera i framtiden.

God fortsättning,

Ola Eriksson.



Ola, du har idag höjt min uppfattning om Com Hem rejält. God fortsättning själv!

2 kommentarer:

  1. de var bra mot mig också en gång. blev också förvånad!

    SvaraRadera
  2. Alla företag borde ha en funktion för att följa upp sociala medier. Minns att Onekligen beställde en iPhone av Telia för något år sedan och var väldigt missnöjd över att telefonen inte kom som lovat, det var samma sak då - någon på Telia som hittade inlägget och hjälpte till att fixa problemet, alla Onekligens läsare imponerade över hanteringen. Klart man blir nöjd då!

    SvaraRadera