måndag 17 januari 2011

djävla bajsplanering

På grund av ett "viktigt möte" som skulle ha börjat för tio minuter sedan, bokade jag om dagishämtningar och bytte med min storsinta fru mellan måndag och tisdag. Detta fick, bland annat, den tragiska bieffekten att boxpasset efter jobbet imorgon gick åt skogen.

Och i förmiddags ställdes mötet in.

Jag sitter i det speciella projektrummet där vi arbetar i detta projektet, för att alla ska kunna prata och vi ska ha nära till varandra, istället för att sitta i tre olika byggnader med bilavstånd emellan.

Och ingen av de andra är här.

Jag sitter ensam, i ett kontorslandskap med plats för tio pers och lyssnar på fläkten som ska torka upp läckan från det töande taket istället för att idag vara hemma med barnen och imorgon träna.

Djävla bajs.

Jag ifrågasätter att jag inte får extra lönetillägg för det här.

1 kommentar:

  1. Fy fan. Det finns väl en anledning till att man utnämner ett möte till "viktigt"!? Jag har varit med om liknande, om än inte identiska, situationer, och jag blir så förbannad!

    Den som hittar på och ställer in ett sådant möte tar inte hänsyn till andras behov av planering - men det är också viktigt att du påpekar hur mycket extra besvär det orsakade dig, om vederbörande inte skall fortsätta göra sådär!

    SvaraRadera