söndag 9 januari 2011

Försäkringskassan - Inkompetensens högborg 2

trettio minuter, 86 pers före i kön, 15 pers som jobbar. Det betyder att de lägger ungefär 5 minter per samtal. Förlåt, men det känns som väldigt mycket.

De ÄR djävligt inkompetenta.

Nu har jag väntat 20 minuter, och ligger på plats 18. Det är fem minuter till stängning. Vad tror ni? Kommer de bara att strypa linjen och berätta om öppettider 17.00 eller kommer de låta de som stått i kö sedan före 17.00 få svar på sina frågor?

Oddsen för ena alternativet är inte så höga...

3 kommentarer:

  1. Sett senaste avsnittet av Hipp Hipp? Sketchen där de läser in siffror till en telefonkö är underbar. Vilken kö? Försäkringskassans kö.

    SvaraRadera
  2. Hm. Måste tydligen kolla den, va?

    SvaraRadera
  3. Måste alltid kolla Hipp hipp.

    SvaraRadera