onsdag 29 december 2010

Rättshaverist Wannabe

I början på oktober bytte min arbetsgivare adress. De betalar min internetförbindelse via ComHem. Före jul kontaktade vår ekonomiansvariga mig och berättade att ComHem-räknignen inte anlänt sedan början på oktober. Jag ringde dem, och möttes genast av ett "Vi vill göra dig uppmärksam på att du har en obetald räkning som nu lämnats över till Sergel Inkasso. Vill du att vi kopplar dig dit? Tryck tv..."
Och jag tryckte. Fort som satan tryckte jag. Jag bad tjejen i andra änden maila mig betalningsuppgifterna, så att jag inte skulle behöva vänta på pappersbrevet. Jag betalade, tog in posten och där, mycket riktigt, låg en liten julhälsning från Sergel Inkasso.

Idag dog min internetförbindelse, för jag hade ju inte betalat mitt inkassokrav. ComHems system förstår alltså inte att banker inte skyfflar pengar på jul. Och det tar ju ett par dagar för Sergel, som uppenbarligen gör allt för hand, att registrera en digital betalning, och sedan tar det ComHem ytterligare ett par dagar av handarbete att registrera att Sergel registrerat. Och sedan ytterligare några dagar att...

Förlåt, men vad fan pysslar ni med? Jag betalade den där inkassoräkningen så fort det var mänskligt möjligt, utan att hacka Sergels (uppenbarligen usla) system. Och ändå dog linan idag. När jag ringt och frågat vad de pysslar med fick jag igång den igen. Sergel menade att det var ett avslutat ärende, för de hade ju fått in pengarna i förrgår och redan underrättat ComHem. Som uppenbarligen även de kass.

Och ComHem är ändå minst dåliga.


Ännu en anledning att hata alla internetleverantörer. Tänk den som ändå hade stake att bojkotta samtliga och leva med papper och penna.
suck.

7 kommentarer:

  1. Man kan få sprutt för mindre :D

    SvaraRadera
  2. Men visst fan är det surt?!
    Djävla apskaft.
    Imorgon ska jag försöka få mina 250 spänn tebax.

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Beklagar att rutinerna inte fungerat som de borde hos oss. Har ditt internet kommit igång igen och fungerar som det ska nu?

    Hälsningar,
    Ola Eriksson
    ansvarig sociala medier
    Com Hem.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Vägra com hem. Com hem/Sergel inkasso och fogden. Ett samkönat par, med perversa treakanter. Ett skitbolag som har skydd av skitstövlar bolaget Sergel

    SvaraRadera
  6. Vägra com hem. Com hem/Sergel inkasso och fogden. Ett samkönat par, med perversa treakanter. Ett skitbolag som har skydd av skitstövlar bolaget Sergel

    SvaraRadera
  7. Vägra com hem. Com hem/Sergel inkasso och fogden. Ett samkönade kört par, med perversa treakanter. Ett skivbolag som har skydd av skitstövlar på Sergel.

    SvaraRadera