torsdag 27 januari 2011

Hemska skodon

Jag misstänker att det här kommer att bli ett helt tema.
Minns ni de här?



I mitten av 80-talet var de All The Rage. ALLA ungar hade sådana. Även jag. Jag minns att när de var helt nya var de lätta, fluffiga, varma och goa. Efter en vecka var fodret hoppressat och inte alls fluffigt, sulan var snedgången så att man gick på tyget på insidan och de torkade liksom aldrig. De var, kort sagt, värdelösa. Faktiskt helt värdelösa.

Nyss såg jag en tjej på kontoret med sådana. Vita. Nej, jag vet inte om det var just det här märket. Jag googlade på SnowBoot, och hittade en bild hos Ellos. De säljer tydligen. Jag sökte på "Lejon" för jag kommer ihåg att samma företag som tillverkade den värdelösa träningssko som försvarsmakten köpte på sig av till alla värnpliktiga för över tjugo år framåt, också tillverkade sådana här.

Nej, hörrni, man ska vara bra djävla snygg innan man kommer undan med de här. Det är på nivån "Ja, jag är iklädd en sopsäck med tre hål för huvud och armar idag. Det är Chic, och du köper det för jag är så DJÄVLA snygg."

Sådana finns bara på catwalken i Milano. Förresten, jag åker till Milano i april.

2 kommentarer:

  1. Din son har ju typ sådana nu

    SvaraRadera
  2. Nej. Han har inte sådana.
    Hans är
    1. förstärka runtom
    2. Har ett hyfsat vattentätt goretexliknande material
    3. Har remmar att spänna runt vristen, så de sitter fast.

    Han kan gå i vattenpölar med sina. Jag kunde inte ens gå i snö med mina.

    SvaraRadera