tisdag 28 augusti 2012

Utveckling, grupp och Ledare, UGL

Vill jag verkligen gå en kurs, där jag, i en grupp, ska vända ut och in på mig själv och ta emot allsköns kritik och få veta vem jag faktiskt är och hur jag uppfattas? Vill jag se andra göra det?

Vill jag verkligen veta vem jag är och hur jag uppfattas? Är det någon skillnad på vem jag är och på vad jag gör?

Jag har sett min insida själv. Jag är inte säker på att det är något för den känsliga att se. Faktiskt.

Det är på tapeten på jobbet.

2 kommentarer:

  1. Hmmm, intressant ändå! Jag har en kollega som HATAR när andra talar om för honom hur han uppfattas.

    Jag tycker det är ok att få höra det, om det kommer från någon jag bryr mig om, någon med substans. I somras försökte en sommarvikarie på jobbet berätta för mig att "jag alltid ser ut/är så bestämd och det är ju så BRA med raka människor. Ta dig i häcken.

    Kim

    SvaraRadera
  2. Nu pratar vi om helt olika saker här. Jag pratar om en ganska brutal gruppterapikurs på en vecka. Alla jag pratat med som gått den säger att det är en djävligt tuff kurs, men att det varit nyttigt.

    Jag tror säkert att jag skulle få lära mig mycket om mig själv, det skulle säkert vara konstruktivt på många sätt, men jag vet faktiskt inte om jag vill veta de saker om mig, som den skulle ta fram.

    Att dumma människor berättar för en vem man är, det är något helt annat.

    SvaraRadera