torsdag 2 augusti 2012

Till alla de söta små barnen


Ja, naturligtvis är det hem gjord vin bärs och jord gubbs sylt från bär vi såklart plockat själva. Det är så härligt med den ljuuuuuuuvliga sommaren, när folk tappar förskärare på tårna näten mognat och solen skiner alla barn springer runt och kvittrar som små fåglar och den ljuuuuuuivliga doften av förorts grillarna och brända getingar hihi ligger tät över radhus längorna.

Allt är så gudomligt fantastiskt och Ernst gör fot ljus på teve och barnen får fräknar och....

Ja, sylten var hemgjord, men att ha en morfinhög sambo som gråter av smärta och fyra ostimulerade dagisbarn är... En tvivelaktig upplevelse.

Sylten var mest för att göra något.

posted from Bloggeroid

4 kommentarer:

  1. Fot ljus? Hur är det med särskrivningarna egentligen?

    SvaraRadera
  2. "Doft ljus" skulle det stå. Felifånen bytte ut orden utan att jag märkte det.

    Den som följt bloggen sedan tidigare känner igen Tedrickarens litterära stil.

    Babianrövsnyllet, du ska börja skriva under med ditt namn.

    SvaraRadera
  3. Fast fotljus låter som en ljuvlig inredningsdetalj! Jag föreställer mig den lite som en Hand of Glory, fast istället för en hängd missgärningsmannahand är det en fot, tillhörig en straffmissande fotbollspelare från någon bisarr diktatur.

    Ge mina djupaste sympatier till sambon och sambons smärtsamma men förhoppningsvis fortfarande i benet sammanhörande fot. Min, enda, erfarenhet av morfin (tonsillektomi) är att det inte egentligen dämpar smärta särskilt mycket men att det dämpar ens förmåga att bry sig om den. Rejält. Om sambon fortfarande är gråtig efter moffe så lovar jag att det gör ont.

    *styjkekjamar till ej båda*

    mvh
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Jessica, tack för din välformulerade sympati. Den mottogs uppskattande.

    Fotljus låter iofs som du säger intressant. Kanske man borde prova det?

    SvaraRadera