tisdag 31 augusti 2010

puckon på blocket.

Jag har idag övervägt att köpa mig en riktigt djävla skitbillig motorcykel. En som tar mig till och från jobbet bättre än bilen gör. Så jag letade reda på ett par stycken för under 5000 spänn på blocket. Båda var, såklart obesiktigade och avställda.

Följande konversationer utspelade sig via mail:
" Hej!
Jag är eventuellt intresserad av din hoj, men vill gärna ha allt i ordning när jag köper den. Kan du tänka dig att bestiga* och ställa på den, som en förhandlingssak?

med vänliga hälsningar
/Tehataren"


"Hej!
Nej..
Tyvär så har jag inte tid med en besiktning.
Kom och kolla på cykeln så diskuterar vi pris istället."


Vilken del av "Jag köper inte en ofärdig hoj" var svår, tyckte du? Jag HATAR försäljare som berättar för mig vad jag borde göra egentligen och inte lyssnar på vad jag vill ha.


Konversation två:
"Hej!
Är hojen reggad och besiktigad, eller bara för skog?"


Fick svaret:
"Det e en cross"

Inget hej. Inga vänliga hälsningar. Ja, hörrni. En cross-hoj har vi ju aldrig sett på en gata. Den går nog sönder om man har den på asfalt.

Var kommer alla djävla apskaft ifrån?!




*Freudiansk felskrivning?

7 kommentarer:

  1. Man ska inte handla/sälja på blocket. Det är bara dåligt.

    Leta upp nån specificerad MC-sajt istället.

    SvaraRadera
  2. Du har såklart rätt. Jag ville bara sondera terrängen, och hittade två rimliga objekt.

    Fast jag tror inte det är bättre på de riktiga sajterna. Och som sagt, jag letar efter billigtbilligt.

    SvaraRadera
  3. Blocket brukar vara bra och det finns mycket att välja mellan. Måste det sen inte vara en "tung" kommer man ner fort i pris.
    Fast det är klart, försäkringen på 125 är inte kul..men du är ju å andra sidan inte 18 heller så..:D

    SvaraRadera
  4. Jag drar nog gränsen vid 400 kubik. Annars blir det lite i klenaste laget. Som sagt, den ska ta mig till jobbet på motorväg.

    Tror inte försäkringen på en lätt motorcykel för mig skulle bli så blodig.

    Du har inte något riktigt billigt stående?

    SvaraRadera
  5. Motorannonser överlag ger människor som värdesätter rättstavning och hyfs utslag (tipsa om att stavningskontrollerad annons = mindre utrymme för prutning). Men dina intentioner* är berömvärda, även om det snart blir frost på vägen.

    *bara för att sticka i ögonen. Jag vet att det heter avsikt.

    SvaraRadera
  6. aha..du tänker på gpz som står och samlar damm...du vet hon Marita som jag övningskör med..som levt med skitdåligt 6 i 18 år..nu mera singel och vild? Ja..HON...har träffat en man....

    SvaraRadera
  7. Ja, typ, en gammal gpz som samlar damm. Har du en sån? Eller stackars Marita? Som nu ägnar sig åt annat än att köra hoj, när hon har 18 år att ta igen?

    SvaraRadera