fredag 20 augusti 2010

Holliday, Schmolliday!

Är din semester också slut?
Jag började i måndags, efter att inte ha jobbat sedan början på november 2009.

Nu är jag tillbaka på kontoret. Mina kollegor är roliga. De skämtar intelligent, de berättar roliga saker, de fikar ihop. På mitt rum får jag tänka i hela meningar flera minuter i sträck och åstadkomma saker.

Fy satan vad jag har det bra. Det måste vara endorfinerna från morgonens löpning till jobbet som gör det. Sol var det också. Inte regn.

Kanske de häller något i kaffet här. Skit samma! Bara de inte slutar! Och idag betalar arbetsgivaren min lunch, när jag får luncha med en mycket god vän och kollega, bara vi pratar jobb.

Eller vad säger ni? jag kanske måste lägga ner gnällbloggen? Nä, det löser sig nog. Världen är så överbelamrad med Überpuckon så det är nog inget problem i längden. Inspirationen saknas liksom sällan hit.

Puss och kram allaihop, så länge det varar!!!

1 kommentar:

  1. Håll den känslan i minnet, och försök framkalla den nästa gång du surar över jobbet! Det är underbart att vara jobbglad. Önskar att alla finge uppleva det åtminstone en gång i livet.

    SvaraRadera