lördag 28 augusti 2010

Dummaste floskeln i valrörelsen?

Jag tänkte införa ännu ett nytt tema i en knapp månad.

Idag såg jag valaffischer som, av en händelse råkade tillhöra moderaterna, men det var nog en slump. Det är min övertygelse att samtliga partier skulle kunna slänga ur sig:

"Tillsammans bygger vi ett föregångsland!" (tror jag det stog).

Poängen är att det där inte är någon som helst hjälp för mig att välja eller välja bort Moderaterna.

Det var betoning på "Tillsammans". En gång hade jag en chef som gärna talade om "Tillsammans". Med det menade han "vi, utan facket, rättigherna, lagen, er, eleverna på skolorna eller någon annan utom JAG!" och han illustrerade det alltid med en stor omfamnande rörelse. Han stal skattepengar på elevers bekostnad och skulle ensam kunnat ha varit skälet till att vänstern, i det stora hela lite orättvist tycker jag, hatar privata skolor.

Det är djävligt svårt för mig att inte associera...

2 kommentarer:

  1. "Tillsammans bygger vi ett föregångsland!"

    Jag fattar inte helt vad det är som ska byggas.

    SvaraRadera
  2. Meh...
    E du dum eller? Det står ju!
    Ett föregångsland!

    DUH!

    SvaraRadera