söndag 15 augusti 2010

Kissnödiga löpare

När nästan 30 000 människor ihop ska springa en mil runt Söder och starta nästan samtidigt, då förslår inte 200 BajaMajor, eftersom alla vill kissa det sista de gör. Således var det en strid ström av neon-grön/gula-tröjklädda män och kvinnor som smet upp i buskarna bakom Zinkensdams idrottsplats, där kö inte existerade och gjorde sig av med överskottsvätska. Jag hoppas för grannarnas skull att det regnar snart!

Somliga, som förmodligen inte insett fördelarna med att kissa innan starten går, sågs kissa i Hammarbykanalen mellan båtarna inför tusentals löpare som sprang förbi. Nej, då kissar jag nog hellre i buskarna. Vafan, alla hade ju ändå svarta löptajts och likadana tröjor. Verkligen. Honestly, nästan 30 000 uniformerade löpare.

Själv lyckades jag med konststycket att springa min bästa mil någonsin*, och inte stanna ett enda steg på hela vägen. Inte ens när mitt hemgjorda iPod-fordral började lossna och fick förpassas till byxlinningen.

* Mitt bästa är inget att skryta över, så inga tider offentligt.

4 kommentarer:

  1. Grattis!
    Det är alltid härligt att slå pers, vilken tiden än är.

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    (jag visste det, jag visste det..det sitter en hurtbulle bakom skärmen hos dig med!!! Faan vad jag är bäst! eller ja..gissar bra)

    Jag hade valt buskarna alla gånger :D

    SvaraRadera
  3. Tack Tekrånglat!

    Huskatt: Nja, hurtbulle är att ta i. Jag önskar jag hade din längtan efter träning, men det har jag inte riktigt. Jag måste anstränga mig för att komma ut, men det blir ju lättare för varje gång, faktiskt.

    Igårkväll var nog en av de bästa motionsupplevelser jag haft. Jag hade ork hela vägen, och det var roligt, och jag sprang förbi massor av folk och ville verligen.

    Fast... Jag tror du hade sprungit i cirklar runt mig. Och jag avskyr att lyfta skrot, för jag upplever det som så galet tråkigt. Men jag hade mått bra av det.

    SvaraRadera
  4. Det ÄR tråkigt att lyfta skrot.
    Och...nja, lite tbc-tant-varning nu för tiden, även jag kan vara lat:)

    SvaraRadera