onsdag 25 augusti 2010

Om temperatur och syrehalt

Nej, syrehalten i luften är inte relaterad till luftens temperatur i så hög grad att det märks i de temperaturer där människor inte dör ändå.

Råder det syrebrist hjälper det alltså inte att sänka temperaturen med AC (LK?). Det får bara effekten att man dessutom får spänningshuvudvärk av att sitta och frysa.

Öppna ett fönster istället för att vrida på AC:n. Jaså, är luften vid St. Eriksgatan skitig? Nå, men var tror du "ventilations"-systemet får sin luft ifrån då? Arktis?

Djävla apskaft!!!!!

3 kommentarer:

  1. Här på jobbet finns det något slags knappar som ska reglera luftflödet. Påstås det i alla fall. Sen kan det vara lite si och så med själva effekten av det hela.

    Jag tycker mig ha märkt att det nästan uteslutande är samma människor som glider fram och stånkar att det är "dålig luft härinne". Är det? Dålig luft för mig, det är det när man står i vindriktningen för tårgas eller om det brinner i rummet bredvid.

    SvaraRadera
  2. Dålig luft för mig är det när jag bara behöver andas hälften så ofta utomhus som inomhus, eller värre.

    Så är det tyvärr ganska ofta här. Man hamnar i koma.

    SvaraRadera