tisdag 11 januari 2011

Träning

Idag har jag äntligen kommit igång igen, efter att inte ha rört mig en meter sedan snön kom. Jag inledde med 75 minuter box-pass. Jag har bråttom och mycket att ta igen. Det är nämligen så... att... jag under en blöt kväll i fredags slängde ur mig att jag skulle springa lopp i sommar.

Så nu berättar jag det här också. Då blir jag liksom tvungen. Om jag inte bryter benen eller så alltså.

Midnattsloppet och
Stockholm Halvmaraton

Nu djävlar!

Och snygg ska jag bli också!

17 kommentarer:

  1. Snygg kanske.

    Men framför allt galen!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Men vet du, snygg och galen passar ihop. Det brukar sammanfattas med ordet Karismatisk.

    Fast, kanske inte om galenskapen består i att springa lite. Då är man bara en skittrist träningsidiot. Men jag kommer aldrig att bli en träningsidiot.

    När jag jobbade vid fridhemsplan brukade jag springa dit. Det tog ungefär en timme och tjugo minuter för ca 15km. Då ska jag fixa en dryg halvmil till. Midnattsloppet klarades av på under 52 minuter förra året. Det ska klås i år, men det förutsätter rekordvärme förstås.

    Ska du med? Du är inte helt frisk du heller!

    SvaraRadera
  3. Galen och löpning får mig att tänka på Forrest Gump.

    SvaraRadera
  4. Så länge du inte lovar att andra ska springa verkar du inte alltför galen...

    SvaraRadera
  5. Fast... jag har ju typ redan lovat att du ska med på både midnattsloppet och tjejmilen med frun.

    Uffe: Forrest är bra. "Run Forrest, Run!" (Ja, 30+ jag vet vad du tycker om citat!)

    SvaraRadera
  6. Hm..enligt mig då, så har du bara löpningen kvar ;)

    SvaraRadera
  7. Folk dog under midnattsloppet förre året. Just a note to be said.

    SvaraRadera
  8. Ja, jag vet. Och det är så konstigt, för jag har aldrig mått bättre när jag motionerat än jag gjorde då. Jag har strikt talat sällan mått bättre över huvudtaget än jag gjorde springandes den där milen. Det var verkligen det där Härliga alla hurtbullar missionerar om. Det kan ha haft att göra med att det var 26 grader varmt mitt i natten.

    Ska du med?

    SvaraRadera
  9. Fan. Så det var ingen mardröm då?

    SvaraRadera
  10. Sorry GF: Verkligheten spöar mardrömmen. Du ska springa, om jag så ska fösa dig med en Taser hela vägen runt.

    SvaraRadera
  11. En sån KAN mycket väl vara det enda sättet...

    SvaraRadera
  12. Nä. Gör ont på fel sätt.

    Som om den andra gör ont på rätt..? Hm. Gillade alt 1 bättre. Tror mer på den.

    SvaraRadera
  13. Åhå! Halvmaran. Då kommer jag sitta och skrika på dej.
    Hoppas att du kommer ha något kännetecken av något slag, T-shirt med te-påse och ett F***finger kanske?

    SvaraRadera
  14. Tekrånglat: kom på midnattaloppet I stället å kolla efter han bakom tjejen som vrålar av smärta. Tips, han kommer ha ett elchocksvapen I handen.

    SvaraRadera
  15. Glitterflickan: Åhå! Det låter som en upplevelse att se. Spännande.

    SvaraRadera