söndag 9 januari 2011

Försäkringskassan - Inkompetensens högborg 5

"Hej, jag skulle behöva veta hur mycket pengar jag fått av er förra året, i föräldrapenning och tillfällig föräldrapenning."
"Jaha. Ja, vänta lite."
... tick tack.... skitlänge... vänta
"Ja, såhär: före skatt har du fått sjuttontusenblabla..."
"Nej. "
"Va?"
"Nej. Jag har varit föräldraledig i 8 månader och fått över 17000 varje månad. Jag kan omöjligen ha kvitterat ut dryga 17000 hela förra året."
"Jaha. Oj. Jag har visst tittat på bara en månad. Oj då."
"Ja, oj då. "
"Ja, jag ska räkna om då. Vänta lite."

Varför inte bara ge mig alla siffrorna, så kan jag addera själv. Det går nog fortare.

Och så fick jag kasta ut barnen från rummet jag stängt in mig i, eftersom de inte var tysta när jag äntligen kommit fram till Helvete på telefon, efter 40 minuter i kö.

Addition är inte jättesvårt. De flesta 9-åringar kan lösa den här med papper och penna.

1 kommentar:

  1. Det här kanske var lite elakt. Den stackars människan jobbade en söndag och hade pratat rätt länge i telefon med folk som säkert var ännu otrevligare och surare än jag.

    Jag skulle nog också ha gjort fel, och hon var vänlig och försökte och så.

    SvaraRadera