lördag 22 januari 2011

Gratis? Inte så farligt va?

VistaPrint.se lovade gratis varuprover till nya användare. Jag väntade mig det gamla vanliga "Gratis Produkt, skitmycket frakt". Jag tänkte att jag ändå skulle ge dem en chans, och laddade upp en fin bild och tänkte göra en fin mugg.

Det funkade bra. Ett tag.
Det var...
(trumvirvel)
...gratis


Och sedan, när jag laddat upp min bild, var det...
(trumvirvel)
...fortfarande gratis


och sedan, när jag skulle välja hur jag ville ha det skickat till mig var
(trumvirvel)
INTE GRATIS SOM FAN FÖR HELVETE DJÄVLA APSKAFT TILL MUPPDJÄVLAR!!!!



Nu har jag kontaktat dem, och påpekat lite diskret att det är fel på deras leveranssida, för det finns inget Gratis-alternativ, vilket ju är märkligt när de lovade Gratis, eller hur?
Vad tror ni? Kanske att de hör av sig, och förklarar att på grund av deras interna ekonomiska modell, där de betalar sina underleverantörer för olika saker, visar det sig att alla deras material och leveranser som de köper inte är gratis? Nähä? Gissa hur mycket jag skiter i det! Varför inte införa
"Muggen är gratis, men du får betala extra om du vill ha porslin, emalj eller bläck till trycket".

Jag väntar mig en ganska segdragen debatt med en förståndshandikappad, skelögd, full lemur på kraftig psykofarmaka.


"Hej!
Jag fick via min LoveFilm-prenumeration ett erbjudande om "Gratis" produkter.
Se:
(länk till första bilden ovan i inlägget)

Jag registrerade en användare och tänkte skaffa mig en mugg, och ladde upp bild och allt sådant.

När jag så kom till sista sidan, där jag skulle fylla i antal och betala, stod det fortfarande att muggen var gratis.
Se:
(länk till andra bilden ovan i inlägget)

När så nästa flik, den där jag skulle välja leveransmetod visades, fanns plötsligt bara tre alternativ, som alla kostade pengar.
Se:
(länk till tredje bilden ovan i inlägget)

Något måste ha blivit fel, eller hur? Grejorna skulle ju vara Gratis, eller hur?

Vänligen korrigera leveransmetoderna, så att jag faktiskt kan beställa gratis, så som ni lovat.

Med vänliga hälsningar
/Tehataren"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar