måndag 24 januari 2011

Måndag morgon - Who needs 'em?


I fredags skyndade jag mig hem för att hämta många barn på dagis. Jag tog alltså med mig datorn, istället för att ta mig tillbaka till "min" plats och lämna den där. Den sluge inser redan vart jag är på väg, men försök ignorera det.

I lördags morse steg jag upp efter en fin sovmorgon (Jag har på lördagar, frun på söndagar) och fann delar av min datorutrustning på köksgolvet. Jag menade att det kanske var lite onödigt att låta barnen leka med saker som fanns i den väskan. Frun menade att väskan inte hade i hallen att göra från början.

Lite i åtta imorse kom jag på varför hon hade fel. Väskan hade i allra högsta grad i hallen att göra. Står den undanställd glöms den nämligen.

Jag har idag tillbringat ungefär två timmar i bilen, i regn, runt 0 grader, så mycket skit från vägen att jag gjort av med en liter spolarvätska och bokstavligen överdoserat på Grått och varför? För att köra fram och tillbaka och hämta datordjäveln. I eftermiddag ska jag slå en åttatumsspit i ytterdörren att hänga väskdjäveln på.

3 kommentarer:

  1. Suck.
    Suck.
    Fy fan.
    Å suck, igen.

    SvaraRadera
  2. ... och knappt 10 minuter efter att jag läste detta, åkte jag till jobbet utan två viktiga pappersbuntar som jag hade tagit med hem igår.

    SvaraRadera