onsdag 26 januari 2011

Gratis? Inte så farligt va? (del 2)

Vistaprint har inte support på svenska. Alltså, deras support finns inte i Sverige och befolkas av Anglosaxer i någon form. Så jag fick skriva om hela min fråga på Engelska. Det gick välan bra. Jag är rätt ok på Engelska. Det var mitt bästa betyg både på gymnasiet och på min universitetsutbildning.

Jag fick följande svar:
"Dear Tehataren Kund:
Thanks for contacting Vistaprint, where it's easy to make an impression for less.

We are happy to put the offer directly into your Vistaprint Account.

To redeem your promotional offer, please follow these steps: ..."


...och sedan en handfull steg vars innebörd jag själv fick översätta till Svenska, så att jag kunde använda det på svenska siten.

Det visade sig efter en stund, när jag testat, att det enda Tameka Feurtado på VistaPrint Customer Service gjort var att ge mig chansen att göra exakt samma sak igen. Som om jag inte skulle kunnat räkna ut det ändå. De tar fortfarande betalt för frakt.

Inte bara marknadsför de sig alltså ganska ohederligt, genom att ta betalt för frakt, och inte visa detta förrän i sista steget, de har dessutom en kundservice som inte talar svenska, och denna kundservice läser inte ens vad man skriver till dem.

VISTAPRINT, YOU SUCK MAJOR HORSE GENITALS!!!!

Vem vet? Kanske deras representant för Sociala Medier hittar hit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar