lördag 22 september 2012

Rörigt

Många har kommenterat här de senaste dagarna.
Många av dessa har varit helt anonyma. De har inte ens haft en signatur.

Nu visar det sig, i Glitterflickans blogg, att en av dessa tror att jag är hennes man, och har en affär Glitterflickan, när det i själva verket är så att vi köpte hus ihop i våras och att jag och mitt ex separerade redan förra våren, för snart ett och ett halvt år sedan.

Kan vänligen alla anonyma skaffa sig en signatur och hålla sig till den.

Alla som råkar vara bundis med mitt ex och bara vill kasta bajs, kan skriva under med Babianrövsnyllet, eller RBN som förkortning, så får vi alla det så mycket lättare.

Tack.

6 kommentarer:

  1. RBN? Vad står det för?

    SvaraRadera
  2. Förstår inte hur man kan engagera sig i så mycket som man inte har med att göra. RBN, vill säga.... att ha så mycket "hat" inom sig... herrejisses.... blir mållös.

    Förresten, har du kodat in statcounter eller något annat? Tänkte på ip-adresser m.m Har haft mycket nytta av den siten.
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Fast vad ger en ipadress? Ingenting av värde, och det är ju knappast så att det handlar om dödshot.
    Bättre att bara ignorera, det tar mkt mer och folk ledsnar när de inte får respons./Rickle

    SvaraRadera
  4. Jösses vilken soppa...

    Påminner inte så lite om debaclet på "Kattas Bubbla" för någon månad sen, när en s.k journalist fick för sig att bildgoogla sitt eget namn och inte fattade hur google fungerar. Så hon trodde att den närbild på ett kön som dök upp bland topp-träffarna (använd i ett blogginlägg angående könsstympning som var skrivet som respons på journalistens, i sin tur, debattartikel om samma ämne) var en medveten förolämpning från bloggaren gentemot henne. Dvs att bloggaren medvetet lagt upp bilden på könet som en illustration av journalisten. (Nej, jag fattar inte heller hur man kan vara så jävla rudis på sökmotorer när man ska vara journalist.)

    "Journalisten" fick ett litet frispel som möjligen hade varit underhållande om det inte vore för att hon utnyttjade sin ställning som publicerad till att hota med att hänga ut bloggaren, en privatperson, och dennas närmaste på osmickrande vis i olika media med genomslagskraft. Bland annat. Det var prat om polisanmälningar och stämningar också.

    För att man inte fattat hur google fungerar. Känns lite som att det är samma sak som hänt här.

    Jag bildgooglade just "falska människor" och fick upp en serie bilder på människor som satt upp detta som något de ogillar i olika sammanhang. Vilken tur att jag inte är ett psycho med en grudge mot falska människor och en oförmåga att förstå sökverktyg. Det kunde ha blivit jobbigt för Solros-Annika och Carpe-Diem-Sofia. (Namnen är påhittade för att skydda oskyldiga.)

    Jag minns hur jag blev paff över att folk gick kurser i sökverktyg på nittitalet. Nu önskar jag att fler gjort det.

    SvaraRadera
  5. Trodde en kommentator att du var hennes, dvs kommentatorns ifråga, man? DET var väl ändå ett rätt underhållande felslut?

    SvaraRadera
  6. Vet du, de där dagarna fanns det gott om roliga felslut bland kommentarerna här.

    SvaraRadera