måndag 6 februari 2012

Kvinnor...


... en politiskt homogen grupp.

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅH! Något jag verkligen stör mig på (förutom generaliseringar) är detta eviga "vitsiga" att sätta en partibeteckning inom parentes i ett ord, liksom för att hänvisa till något som har med partiet att göra.

    Vänsterpartiets partibeteckning är V, inte (V). Parentes sätter man som en sorts förklaring. Exempelvis "Jonas Sjöstedt (V)", vilket betyder "Jonas Sjöstedt, som tillhör Vänsterpartiet". Saker inom parentes skall kunna uteslutas utan att innebörden egentligen ändras; den blir bara mindre tydlig. Således bör alltså rubriken på bilden kunna uttydas: "Kvinnors al: Jonas Sjöstedt".

    Lite off-topic, men jag fick plötsligt ett sådant behov av att vräka ur mig det. Den dagen jag har en blogg kommer det ett inlägg om detta, var så säkra.

    SvaraRadera
  2. Skriv ner det ordentligt, och publicera det här!

    SvaraRadera