tisdag 14 februari 2012

Hungrig? Ta en frukt!

Ja, eller kanske en påse bajs. Det har ju fördelen att jag slipper vara hungrig, iallafall.
Hur fan är man skapt om man blir mindre hungrig av ett äpple? Jag åt frukost klockan 5. En halvtimme tidigare än planerat, eftersom jag tröstat ett gråtande barn vid två, blivit väckt av ett annat vid tre, eftersom hon inte kunde skilja på mamma och Mammas Nya Kille i mörkret, och sedan, en gång till, eftersom långbent femåring tycker att det är mysigt att trycka sina knän mot någon. Somna om fanns inte riktigt på kartan, eftersom jag nu har ett sönderfrätt sår från magsäck ändå ut genom naveln, Alien/Sigourney Weaver-style, av husaffären.

Just nu försöker jag muta den lokala juristen att ringa upp och tala om mig som "sin klient".

Och jag är hungrig. Klockan lite över tio. Och jag har varit hungrig ett tag nu. Och det djävla kukäpplet hjälpte inte ett skit. Snarare tvärtom, och så bidrog det till magsåret.

Kanske borde äta Granny Smith istället för Kukäpplen. Jag sa det själv, och så tog jag det gratispoänget för egen räkning. Den jag snart går ner för.

2 kommentarer:

  1. Somliga människor blir mer hungriga av äpplen. Det är välkänt men det finns ingen fastslagen förklaringsmodell. Somliga pratar om blodsocker andra om mag tarm-funktionen. Det irriterande är att det är olika från person till person, så käcka jävlar säger alltid "ta ett äpple" om man nämner att man är hungrig. Det är ungefär som att föreslå att man ska ta lite microlax när man är lös i magen. Faktum kvarstår: upplevda hungerkänslor blir ibland, för vissa människor, värre av att ta ett äpple än av att äta ingenting. Har man magkatarr kan man nästan räkna med det. (Även morötter kan ge den effekten men äpplen är vanligare.)

    Så jo, det är fullt möjligt att du reagerar på att äta ett äpple med ökad, upplevd, hunger. Du har i praktiken fått energin du ville från äpplet men magen bryr sig inte.

    Jag beklagar verkligen att ni blev uppdassade i husköpet. Det är för jävligt helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Jessica, du skriver så fint och tänker så bra.

    Tack!

    SvaraRadera