måndag 13 februari 2012

nakenfoto

Låt oss först börja med att skilja på två saker, nämligen motivet och konsten.

Ungefär halva världens befolkning uppskattar att se vackra rumpor och tuttar av mer eller mindre genetiska skäl. Jag gissar att de homosexuella kvinnorna är ungefär lika många som de homosexuella männen, och alltså tar ut varandra.

Låt oss så gå vidare. Det förra påståendet innebär ingalunda att bilder med dessa motiv per automatik är vackra bilder. Tvärtom. Det är faktiskt djävligt svårt att skapa vackra bilder som visar mer eller mindre nakna människor. Det är skitsvårt att inte få det grovt och "Titta här är en tutte blir du kåt nu?".

Så, hörrni, om ni inte vet vad ni pysslar med, snälla, publicera inte bilder på tuttar och rumpor. Att någon ger dig utrymme i ett lite finare forum betyder inte heller per automatik att det du skapar är stor konst.

Och, varför diskuterar jag bara tuttar och rumpor, och inte snoppar? Jo, för de som försöker skapa konstnärliga nakenbilder nästan alltid plåtar kvinnor. Associationen till porr och dess industri blir helt enkelt inte densamma med en man. Och det är så oerhört mycket mindre vanligt.

Alltsammans på förekommen anledning.
Brasklapp:
Ja, jag är lite irriterad och har skrivit en smula i affekt, och jag har säkert sakligt fel på många punkter, men kontentan är ändå: Bara för att jag råkar vara förtjust i nakna kvinnor, går jag inte på att bilder på dem automatiskt är stor konst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar