fredag 20 maj 2011

Privat eller personlig?

Ibland är det frestande att ösa ur sitt hjärta i bloggen.

Det är inte det den här är till för, måste jag ibland påminna mig. Kan jag inte få det cyniskt, tehatande, elakt och magsurt, då hör det inte hemma här.

Nej, det blir inga andra utbrott här idag.

Men det är magsurt av kaffet, kan jag berätta. Att solen skiner ignorerar vi tehatare i bloggen va?

Om jag jobbar lite kan jag säkert hitta något att gnälla över, ska ni se. Men det är svårare idag än vanligt.

9 kommentarer:

  1. Du får väl ha en blogg där du är snäll och mysig också?

    Carpe diem, kan den heta.

    SvaraRadera
  2. Du behöver ju inte bli elak.
    Sannolikt skulle även den också innehålla lite mer regn än solsken, men inte just idag.

    Haft haft Privat blogg innan. Det var sådär bra.

    exet har en. Hon lösenordsskyddar.

    SvaraRadera
  3. Förslaget var uppriktigt, namnidén kanske något pikant. Förlåt för den.

    Jag tror en blogg kan vara både negativ och positiv utan att tappa sitt koncept. Men den där gränsen mellan privat och personlig tror jag är bra.

    SvaraRadera
  4. Tack, jag förstod nästan det.
    Jag har övervägt att ha någonstans att skriva av mig det som är äkta, och inte bara mitt tehatartrams, även om det också till viss del är äkta, men så kände jag att jag kanske ändå mår bättre av att prata istället. Och jag kan känna att det jag skulle kunna skriva i en sån blogg, det är inget som någon har med att göra.

    jag vet många som tycker om att "skriva av sig", och det skulle jag också kunna, men väljer nog att låta bli ändå.

    Just den här bloggen har ju ett tydligt tema, som jag nog inte vill bryta.

    Och tack för din uppriktighet och för att du har vett att blanda den med trams. Det är klädsamt!

    SvaraRadera
  5. Ha, ha...Det finns alltid nat man kan klaga över, det gäller bara att tänka efter!

    Spanjorerna är mästare i att klaga för den delen och nu menar jag inte det de klagar över i den "spanska revolutionen" som pagar just nu. Nej, de klagar över allt och alla. Dumheter...hela tiden. Jag gör det själv sa jag har nog lyckats riktigt bra med min integration i Spanien! ;-)

    Saludos desde Madrid,
    La Madrileña

    SvaraRadera
  6. Tack Yo!
    Jag har aldrig varit i Spannien, men jag blev inte så sugen på att åka nu. Men jag kan ju sitta här och klaga på de gnälliga spanjorerna, eller hur?

    SvaraRadera
  7. Senare, kan du la starta en kill-singelblogg. har letat o letat efter en bra sådan, just för att jag skulle vilja se hur killar ser på tjejer när de dejtar m.m.... Du vet allt det där, som vi tjejer analyserar, DET skulle jag vilja se på en killblogg!he.he.he.

    SÅ. STARTA !!!!

    SvaraRadera
  8. Intressant, men jag vet inte om jag är representativ.

    Och jag kan ju inte utannonsera den här. Men ska komma ihoåg att du vill ha

    SvaraRadera
  9. Du kan ju lätt klaga idag över alla som försöker lura i andra att den 21 maj är domedagen! Alla stackare som har sagt upp sig och lever som om det vore jordens undergång, litterary. Idioter.

    SvaraRadera