torsdag 12 maj 2011

Goddag, Dagsverket!

Hej hej Verket!
Jo se, jag är en smula missnöjd med den dag jag tilldelats idag, så jag tänkte att jag kanske kan få byta den. Eller, överklagar man hos Verk, måhända?
Ja, nu har ju drygt halva redan spenderats, men bara för att den redan var så dålig att den hindrat mig att ta den här kontakten tidigare.

Finns det en webtjänst där man kan överklaga den tilldelade dagen, och kanske få en ny, eller måste man skicka in pappersblanket ifylld i tre kopiar, påskriven och vidimerad av minst åtta personer som inte känner mig? Eller, nej, det var ju skilsmässopapprena ja.

Jaså, det var ett annat verk? Jo, för det var ju så lite papper att fylla i när man gifte sig, medan det var ganska bökigt att ogifta sig? Och ingen fest heller. Det är ju liksom inte mycket att fira som så.

Men nu handlade det om min dag.
Frågan är också, om jag nu skulle få min reklamation underkänd till vissa delar, kaffet var ju till exempel gott, liksom sällskapet just då, även om det inte gjorde mycket nytta rent praktiskt (kaffet, inte sällskapet), kan jag då be att få byta åtminstone vissa delar?

Inte det?
Dra åt helvete? Ja, det var ju liksom det som var huvudproblemet och en av de främsta anledningarna att vilja byta dagen. Det har nog redan hänt, är jag rädd.
Jodå, jag tror nog att jag levande fortfarande, åtminstone i en rent teknisk och biologisk mening. Inte helvetet då? Bara Livet? De är skrämmande lika, ska du veta! Just idag är det svårt att säga vilket som är vilket, faktiskt.

Blankett för att reklamera? Så det finns alltså? Jaha, nästa torsdag denna veckan? Hålla utkik efter de flygande grisarna som levererar?

Ja, men tack då. Skönt att veta att jag kanske i slutänden kommer att ha haft en dag som kan motivera mig att kämpa när jag ligger på min dödsbädd istället för det här stora suicidincitamentet som kallas den tolfte maj 2011.

Ja, adjö då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar