måndag 30 maj 2011

Present till åttaårig tjej?

Jag har en vän jag tycker rysligt mycket om. Hans fru tycker jag mindre om. Hon är arketypen för en mor som klär sina barn i rosa och blått. Han är inte mycket bättre, men lite. Framförallt har han inget att säga till om hemma. Det finns en ganska stor organisation som ser till att han jobbar och hon ansvarar för barnen med argument som "Ja, se karlar". Han är rätt ledsen för att han inte fick någon föräldraledighet. Och nu kan alla gå på som de vill om att han borde stått på sig och allt det där, men även i en patriarkal värld finns det strukturer som slår mot män.

Men det var inte det där här skulle handla om, utan hon nu postat på fejjan och bett om tips på present till åtta-årig tjej. Och vad får hon för svar?

Smycken
Ridskola
BuildABear
MinaVänner-bok

Någon tipsade om upplevelser som Gröna Lund. Alltid något.

Själv skrev jag dit Radiostyrd bil. Alla kommer att tro att jag skojar.
Det här är för övrigt också en kvinna som beklagar sig över sin lott som kvinna, men är så satans dum att hon inte fattar att hon med grovt betong och armeringsjärn och grova kedjor murar fast även dottern i det där. Apskaft.

1 kommentar:

  1. JAG HAR EN SÅDAN KVINNA I MIN BEKANTSKAPSKRETS OCH JAG BLIR SÅ ARG VARJE GÅNG HON UPPDATERAR SIN STATUS ATT JAG MÅSTE SKRIVA I VERSALER. Hennes karl är dock inte bättre, utan tycker att det är fest att han kan gå ut och supa på helgerna medan hon drar lasset där hemma.

    SvaraRadera