tisdag 19 april 2011

Snart med bultsax

på Stora Företaget ska man låsa fast sin laptop. Det är företagspolicy. När man ska ut och resa tar man inte med sig mer än absolut nödvändigt, och där visade sig nycklar till det där låset inte ingå. Och jag ska ut och resa. Och jag behöver min dator med mig.

"Hej Supporten"
"Hej, kan du hjälpa mig med min dator? Jag ska resa i em och måste ha den. Den sitter fast:"
"Nej, vi har tyvärr inga extranycklar."
"Nähä. Då får jag väl åka ner på stan och köpa mig en vinkelslip då."

Fast det gör jag inte. Jag åker ner på stan och köper mig en bultsax. Jag har alltid velat ha en bultsax ändå. Och det är billigare och snabbare att göra så, i anslutning till lunch, än att låna en bil och köra hem.

Suck. Det var sista gången jag låste fast min dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar