fredag 8 april 2011

Dåliga kalsingar och Kyrkans renoveringsfond

Det är intressant det där med Kyrkan och mina kalsonger.

Tycker jag.

Jag hade tuffa shorts, med lite häng idag. Och dåliga kalsingar. När det blir klibbigt får man liksom lite skav på insidan av låren då. Det påminner om känslan när man möter en stor sparbössa i en av världens ballaste kyrkor vars insamling sägs gå till Kyrkans Renoveringsfond. (Ja, det är samma i Notre Dame och Sacre Ceur...)

Vatikanen är en av världens rikaste organisationer. De har blivit rika på bland annat avlatsbrev och skatt och allsköns djävelskap. De hävdar Arvssynd? Nå, men har vi arvssynd, ska jag be att mina förfäders avlatsbrev räknas som förskottsbetalning till er djävla renoveringsfond. För att inte tala om all skit ni hade för er tillsammans med hitler och alla andra judeförföljare genom tiderna. Tror nog jag betalat färdigt och att kanske ni borde betala tillbaka lite. Så jag går nog in gratis jag, tack så mycket.



Hm. Bilden ser ut som skit här i bloggen. Klicka gärna på den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar