tisdag 26 april 2011

Möten

Idag har jag varit på möten. Två stycken. Det ena var fel och det andra var rätt.
Samma projekt, samma benämning, ungefär samma människor. Men. Det första mötet, som var i rätt hus, visade sig handla om saker jag var obeskrivligt ointresserad av, till och med ur ett professionellt perspektiv. Så jag frågade om inte något blivit fel. Det måste vara ett misstag att jag var där. Det var det. Men det löste sig och jag kom till rätt möte en timme sent.

På det mötet avhandlades en hel del saker, och alla mina anteckningar rör saker jag ville skriva om här. Nästan allt handlar dessutom om en speciell kille med ganska bred stockholmska och ring i örat. Han ville gärna prata teknik. Jag avskyr att prata teknik. Han var tydlig med att han var en Unix-människa och att windows var dåligt. Han var tydlig med att han ville jobba med Java, för då skriver man allt själv, så då har man kontroll. Han var kort sagt en skrävlande idiot.

Han sa "Jomenvisstsattäääää..."
Han använde Hockeytermer. Jag spelade dummare än jag var på sportområdet. Jag hatar organiserad lagbollsport.
"Hockey, är det den där sporten där man sparkar på en oval boll?"
Han snackade om ofantligt många, för mötet, ovidkommande saker, och menade sedan, trots att övriga hållit sig till ämnet, att nästa gång måste vi hålla högre tempo. Eller, "sätta klubban i isen", som han uttryckte det. Så som han var byggd kan han knappast vara någon raket i rinken.

Mötet fick mig i övrigt att fundera över följande:
"Hur många ingenjörer behövs det för att dra åt en skruv?"
Svaret då?
"Fler och fler, ifall ifall man inte lyckas omedelbart, eftersom en grupp ingenjörer som inte kan enas hämtar ännu en ingenjör, vilket skapar en ny grupp ingenjörer, med ytterligare en vilja och åsikt varvid man inte kan enas och därför hämtar ännu en ingenjör..."

Jag var ute och sprang på lunchen, så det funkar inte riktigt att gå hem än. Fan.

Jaja. I helgen ska jag kolla lägenheter och sedan ska jag köpa en och sedan ska jag flytta. Det börjar bli... djävligt dags.

2 kommentarer:

  1. Åh, finns det något roligare än att spela sportidiot när man pratar med en fanatiker på området?
    Te x vid hockeyslutspelet.
    "Jaha, är det någon tävling eller?"

    Hoppas du hittar en bra lägenhet.
    Snabbt och billigt.

    SvaraRadera
  2. Tekrånglat, tack för det fina tipset.

    "Är det någon tävling?"
    Den ska jag komma ihåg!

    SvaraRadera