tisdag 22 februari 2011

Vi i Villa



Djävla apskaft.

Jag tänkte bråka med dem, men så såg jag att jag redan gjort det. Så tänkte jag bråka med Posten ODR, men så kände jag att jag orkar fan inte.

Så jag bara skriver här istället.

Posten ODR fan va jag hatar er. Djävla apskaft. Jag har sagt det förr, men det kan sägas igen. Djävla apskaft.

Jag har en känsla av att den som, på den gamla statliga tiden, hittade på begreppet "samhällsinformation" inte åsyftade till redaktionellt material förklädd reklam, läs: Vi i villa, som ajg också hatar. Också djävla apskaft. Min son hävdar att man inte får säga "Djävla apskaft" , men det skiter jag i, i de fall då det är en adekvat benämning på det bajs med två ben som ligger bakom de här.

Jag vill inte ha era djävla sopor i min brevlåda. Jag vill inte behöva gå en gång extra i veckan till återvinningen för att ni är så djävla cerebralt handikappade att ni tror att jag vill ha skiten och dessutom pissar på min explicita önskan att slippa. Jag vill inte att det huggs ner ännu mer träd, som körs på lastbilar till stora skitiga fabriker och sedan som pappersrullar till tryckerier och sedan som tryckta tidningar, fulla med kemikalier, till Satans Djävla Röv-posten ODR som sedan ska bryta ryggen på någon stackars djävla brevbärare som masar sig runt här i ur och skur och bryter benen på den där djävla snövallen som new age-kärringen här bredvid gärna skottar upp.

Jag vill inte.

Kan ni fatta det era djävla bajsskallar. Vill inte.

JAG VILL INTE FÖR HELVETE DJÄVLA POSTEN ODR OCH JAG HAR RÄTT KAN NI FATTA DET ELLER FÖR HELVETE NEJ DET KAN NI INTE FÖR FATTA ÄR PRECIS DET NI ÄR ALLRA DJÄVLA SÄMST PÅ!!!!!


Det, kära Jenny, var att skriva i Affekt. Att göra en koppling till extrema vänsterfalanger när man diskuterar bostäder i Stockholm och utopin att alla ska få bo innanför tullarna, är bara lite vanligt, omotiverat, ansvarslöst högergnäll.

8 kommentarer:

  1. Skrattar hela vägen till sängen.

    SvaraRadera
  2. Jag är inte anonym, lägg av!
    Skrattar f ö fortfarande.

    SvaraRadera
  3. Hmm, jag kollade i vårt senaste nummer av vi i villa och det står att den är tryckt på återvunnet papper ;0)

    Är det inte jobbigt att vara så arg?

    SvaraRadera
  4. Sanna, jo, det är jobbigt. Det är inte lätt alls. Det är verkligen inget jag rekommenderar den otränade hemma, utan börja smått med att reta dig lite på småsaker, innan du liksom verkligen såhär går igång och blir tokilsk på småsaker.

    Återvunnet papper? Jaha. Men det är fortfarnde en djävla massa resurser som kräks ut för att förmedla bajs.

    SvaraRadera
  5. Ja sade aldrig att det var en bra tidning. För egen del bläddrar jag den snabbt och i regel hamnar den i pappersåtervinningen efter det.

    Fast ska man bli upprörd över reklam så är jag mer irriterad på alla dagligvarubutikerna som spyr ut reklamblad flera gånger i veckan, alternativt företag som skickar ut sina kataloger som man inte har bett om.

    Härom dagen fick vi Biltemas katalog, vi skulle aldrig beställa något ur den. Dels kan man se grejerna på nätet och dels finns deras butik på Svågetorp och besöks i samband med att man har fler ärenden till det området.

    SvaraRadera
  6. Sanna, du missar poängen.

    Oadresserade reklamblad från andra än Posten ODR kan man enkelt slippa, med en liten lapp på brevlådan med texten "Ingen reklam". Nästan alla reklamutdelare respekterar den.

    Posten ODR gör inte det med sin "samhällsinformation", som Vi i Villa och Svenska Kyrkans reklam. Brevbärarna har instruktioner att behandla denna dynga som post, och får alltså inte låta bli att lägga i den, och att få sin smörja klassad som Samhällsinformation är en tjänst Posten ODR tillhandahåller.

    SvaraRadera
  7. Så kanske det fungerar i 08-land men här halvvägs ut på bonnalandet är det en annan femma.

    All reklam körs ut med lantbrevbäraren och de respekterar f-n inga "ingen reklam tack"-lapp. Så lagom kul för oss som har 2 brevlådor. En rakt utanför huset för dagstidning och en borta i en lådsamling. Det blir en satans massa reklam - varje vecka...

    SvaraRadera
  8. Dumma och inkompetenta människor dras vi med överallt. Mjukvaruutvecklare som producerar buggar, väktare som pucklar på oskyldiga, och brevbärare som inte kan läsa skyltar. Man kan gott bli förbannad på de enskilda individerna, och vore det jag skulle jag maila brevbärarens chef och uttrycka mitt missnöje.

    ViiVilla, däremot, är inte resultatet av en enskild liten människas inkompetens, utan ett gravt systemfel, där något som är tänkt att vara en service för medborgarna öppnade dörren för företag att köpa sig rätten att kalla sin dynga för "Samhällsinformation" .

    SvaraRadera