måndag 28 februari 2011

motivation

Motivationen här är faktiskt en smula begränsad.
Jag vill inte vara här. Jag vill vara på en spännande plats och skapa vackra bilder.

Häromdagen skickade chefen här hos kunden, spontant, ett översvallande positivt mail med nästan genanta mängder beröm till min chef, som berättade för vår VD och publicerade ett utdrag på företags intranet, där små bra citat brukar hamna.

Jag blev naturligtvis smickrad och glad över berömmet, men mest tänkte jag på att det kom lägligt under löneförhandlingen. Får jag mer betalt har jag kanske råd att köpa det där objektivet. Så att jag kan ta fler vackra bilder.

Att överge ett helt ok betalt akademikeryrke i en bransch där det är ok att vabba för en extremt osäker*, vansinnigt konkurrensutsatt bransch som dåligt betald egenföretagare, där varenda 19-åring har mer koll än jag är inte smart. Passionerat med hög integritet, men korkat.

Fan.



*Eller... ganska säkert konkurs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar