onsdag 9 februari 2011

Men korrekturläs, för helvete!

Has eller have? Det är fan inte svårt.

Skärp er.

Om ni vill att någon ska läsa era dödens tråkiga dokukment* och dessutom bry oss kan ni väl för helvete korrekturläsa eländet. Kan ni inte engelska själva, ge det till någon som kan.

DJÄVLA!


uppdatering
Verbändelser och -böjningar är ju också kul.
I handle this every day.
This day I'm handling this.

Kom igen. Jag lärde mig det där på mellanstadiet.


* felskrivningen var freudiansk - underlåtandet att rätta anarkistisk

9 kommentarer:

  1. Det handlar ju om vilka signaler man skickar ut. Ska man bli tagen på allvar måste det vara rätt i sånna sammanhang.

    Ha en så bra dag du bara kan.:D

    Gnällig

    SvaraRadera
  2. Om jag nu läste hela inlägget utan att notera felskrivningen, säger det nåt om mig..?

    SvaraRadera
  3. Nja, ja, kanske, men jag vet inte vad.

    Felskrivningen finns inte med i inlägget. Det är bara det att folk inte kan skilja på Has och Have och gör fel.

    SvaraRadera
  4. Aha. Du menar felskrivningen DEN felskrivningen.

    Den som finns i ordet med asterisken?

    Ja, missar du den säger det en hel del.

    SvaraRadera
  5. Är det inte en smula osunt att bli så blasé på ordet "kuk"?

    SvaraRadera