torsdag 24 februari 2011

Karriärval

Jag: "Vet du vad man kallar en sån som hittar på hur hus ska se ut?"
Sonen: "Nä."
Jag: "Arkitekt. Om du fortsätter såhär och ritar hus, kanske du blir arkitekt när du blir stor!"
Sonen: "Vad ska du bli när du blir stor, pappa?"
Jag: "Jag blir förhoppningsvis inte så mycket större än såhär. Fotograf, kanske?"
Sonen: "Om du övar mycket, och blir lika duktig som jag, så kan du ju bli arkitekt."
Jag. " -!"

Ja, idag är jag hemma med ett nästan friskt barn, och ett som inte var så sjukt som man kunde tro när han hulkade över den stora vita telefonen i badrummet imorse. Han var nog bara bakis. Eller djävligt trött. Eller nåt.

2 kommentarer:

  1. Där ser man :D Du kanske rent av aldrig kommer bli stor utan får nöja dig med att bli fotograf!

    SvaraRadera
  2. Du får det att låta som något dåligt.

    SvaraRadera