torsdag 24 juni 2010

Vem är din målgrupp?`


Jag vet att den del reklammänniskor läser här. Kan ni förklara?

I ett centrum i söderförort, dit många överviktiga rökare i mjukisbyxor gärna går, har man hyrt in reklamhjälp, och fått en hel profil skapad åt sig. Den innehåller en handfull "karaktärer" som säger "lustiga" saker. Bland annat den här hunden. Som faktiskt är ungefär så långt från rolig man kan komma. Det finns också en "stekare" med blond backslick som talar om extremsporter och shopping, och är ungefär lika lustig en inflammerad visdomstand. Jag kan inte påminna mig att jag någonsin sett någon med backslick i detta centrum, undantaget mobiltelefonförsäljare, och inte heller har jag sett Anna Anka-typerna som representeras av en annan av reklamkaratärerna.

Sammanfattning:
Man har gjort fula bilder föreställande människor som ingen som ser dem associerar sig med, som kapitalt misslyckas med de mest basala grunderna kring humor.

Är det någon som vet hur man tänkt?

2 kommentarer:

  1. Förmodligen tänkte de lång, stor..(sluta upp, inget snusk här inte) jävla reklam-grunka som vi kan mjölka i all evighet!
    Dvs, PENGAR

    SvaraRadera
  2. Ja, jo, det är klart att någon var ute efter pengar, men de som satt ihop den där absurda reklamen har uppenbarligen inte fattat vem som är målgruppen, och då känns det som om det skulle kunna bli en ganska motsatt effekt.

    Dvs, INGA pengar!

    SvaraRadera