tisdag 13 oktober 2009

Snart på väg!

(Det fanns inte Internet på hotellet, så jag får skriva det här nu istället.)

Äntligen är jag och Älsklingen på väg till för att fira vår bröllops dag på en lång weekend. Just nu sitter vi på flygplatsen och väntar. Han är i väg och ordnar vår frukost. Det får bli te idag, och inte kaffe, för det är viktigt att ta det lugnt på semestern. Vi var här i god tid och tittade på shopping. Det är fantastiskt va billigt allt är här. De hade mina favoritviner i taxfree avdelningen, och de var mycket billigare än hemma, fast det är fina viner. Jag tycker bäst om vita viner, och det finns faktiskt många kötträtter som det är helt ok att servera vitt vin till, även om man brukar säga att det ska vara rött till kött.

Och så tycker jag de har det så fint här. Allt är rent, och så smakfullt inrett. Och alla serveringar serverar allting, även om jag tycker det är lite dyrt med 52kr för en smör gås. Förra året, när vi åkte till Thailand (Phi Phi Island är helt underbart!) blev planet försenat, och då fick vi middag här. Det var inte alls så dåligt som folk säger!

/Tedrickaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar