tisdag 27 oktober 2009

Skönt med höstlov!


Nu när löven är gula och det äntligen inte är så varmt längre, är det skönt med höst lov. Jag har såklart tagit ledigt, och idag åkte jag in till stan. Jag gick i massor av affärer och tittade på alla fina saker. Det är så skönt att bara... gå runt och vara! Det var lång kö till Buttericks, men det gjorde inget. Jag stog där ändå, och sedan gick jag runt jätte länge och tittade på alla roliga saker. Det är snart Halloween fest. Det var så kul, för det var så mycket folk överallt.

Fast vissa människor fattar jag inte. De har så himla brått överallt. Som om det var viktigt att alltid springa. Man måste ta det lugnt ibland. Jag såg en som bara vände när han såg kön till Buttericks, och sedan, när jag stog och tittade på saker i en annan affär så bara trängde han sig förbi bara för att han inte ville vänta tills jag tittat klart. Suck.

När vi hade ätit middag var vi lite busiga, och tog Tisdagsmys. Vi tände ljus och drack te, och det var så himla fint! Jag passade på att ta en lite höst mysig bild, med min kamera. Den har ett speciellt höst mys läge, och det blir så himla fina bilder! Muggen har jag köpt på samma ställe som jag köpte min "Carpe Diem"-skylt, som hänger på köksväggen. Jag tycker det är bra att påminna sig själv att man måste liksom, Fånga Dagen...

6 kommentarer:

  1. Snygga särskrivningar! "Stog" var en extra fin touch. Jag läste upp det högt på Gävle-mål, och det drog liksom det hela ett varv till.

    Får jag komma med input så är din "te drickare" lite för snajdig med stor bokstav, interpunktion och skillnaden mellan de och dem för att vara helt illusorisk - men man kanske vill lämna några clues till förbipasserande tedrickarhatare vad som egentligen pågår.

    Maken hälsar att han fick konvulsioner vid Carpe Diem-skylten.

    mvh
    Jessica - här har vi inget fredagsmys eftersom varje dag enligt britterna är supa-efter-jobbet-dag.

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske är det så att Tedrickaren har svårt med övriga delar av skrivet språk också? Vi får titta på det. Var inte rädd att komma med bidrag:
    tehataren@blogspot.com

    Hälsa maken att han uppenbarligen är en man med stil smak och finess.

    Efterjobbetfylla låter som ett bra alternativ till alla former av Mys.

    SvaraRadera
  3. ... och tack för de fina orden. Såklart.

    SvaraRadera
  4. Jag vill också hylla dina tedrickarinlägg men är lite rädd att du ska uppfatta mej teigt.
    Te med smör.

    SvaraRadera
  5. Inte förrän efter det nära förestående mysinducerade cerebrala hemmoraget (där fick jag till det!) kommer jag att blanda ihop en Tekrånglad F med en tedrickare. Ni finns i varsin ände av skalan av Gott och Ont.

    SvaraRadera