tisdag 13 oktober 2009

Paris är Ljuuuuuvligt!

Vi har det så ljuvligt här, jag och Älsklingen. Igår var vi och tittade på eiffel tornet, men jag vågade inte gå upp, för jag är lite höjdrädd. Överallt säljer de souvenirer, och jag kunde inte låta bli att köpa ett så vackert eiffel torn som var ungefär en decimeter högt. Jag vet precis var det ska stå när vi kommer hem. Det var inte ens dyrt! Bara fyra euro! Det kom fram en man med en kamera också och frågade om vi ville att han skulle ta en bild på oss, men bad en annan turist ta en bild med vår kamera istället. Den har faktiskt ett speciellt Porträtt Framför Sevärd Het läge som tar jättefina bilder. Så nu har vi en bild på oss framför eiffel tornet. Och en på mig, som vi skojade till lite. Jag ställde mig och höll ut armen och liksom ”höll” om toppen på tornet, och så flyttade sig Älsklingen så att det såg ut som om det var jag som höll hela tornet. Det ser jätte roligt ut! :-)

Hotellet är jätte trevligt och personalen är så trevlig. Fast rummen är faktiskt inte så fint inredda, tycker jag och vårt är ganska litet. Sängen är bara 1,40, men då kan man ju Mysa desto mer istället. Tihi! ;-)

Igår skulle vi titta på Notre Damme också, men det var stängt när vi kom dit, och det började regna jättemycket, så vi smet in på ett av kafeerna som ligger precis bredvid. Det så mysigt, och man känner sig verkligen riktigt fransk när man sitter där. Det är liksom genuint Paris kan man säga. Det är så många intryck härifrån. Jag såg människor som stog på broarna och målade, och jag blev lite avundsjuk, men jag har ju inte några målarsaker med mig. Jag får väl måla från fotona när jag kommer hem.

Nej, nu ska vi ut igen, och se om vi kan komma in i Notre Damme idag istället. Fast jag tror det regnar fortfarande. Eller också är det någon som duschar i rummet bredvid.

Kjamizaj på ej allihop! <3 <3 <3 <3

1 kommentar: