torsdag 15 mars 2012

Hyckleri

Jag brukar tala illa om miljöhycklare här på bloggen. Jag brukar skryta över att jag försöker hålla igen på nöjesflygning, men erkänner att jag är lite hycklare där, jag också, och både i höstas och för två år sedan flög till Paris bara på nöje.

Jag brukar försöka bortförklara arbetsgivarens årliga utlandskonferens, med att det är jobb och arbetsgivaren kräver att jag deltar. För ett år sedan passade jag på att få lite Semester, när jag nu ändå kommenderades ombord på planet. I år gör jag likadant, och får tillbringa en semesterdag i sydeuropa, när jag nu ändå ska flyga.

Fast, jag vet inte. Det smakar lite av spya i munnen, ungefär som smaken av det godis som tidigare tillhörde det nu rödgråtna barnet. Min arbetsgivare har nämligen "Hållbar Utveckling" som tema för konferensen.

Det absolut bästa min arbetsgivare kunde ha gjort för miljön, en insats som vida skulle ha överskuggat allt vad Släcka På Kontoret På Nätterna och Använd Inte Mer Papper Än Du Måste I Skrivaren, hade varit att ställa in konferensen.

Fast... Den betraktas lite som en löneförmån.

Och jag åker ju med ändå.
Fan.
Jag är en svag människa. En ynklig liten hycklande mask. Det smakar lite kräks i munnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar