måndag 12 mars 2012

Grannar, är de på riktigt?

I samband med fotograferingen av lägenheten för ungefär en månad sedan ställde jag ut en medelstor, välskött trevlig växt, i en prydlig kruka, i trappen. Den stod ljust, i ett hörn väl ur vägen för allt och alla, och mådde bra och trivdes. Så i fredags, hittades den här lappen i krukan.

Lappen är undertecknad av en styrelsemedlem och lyder:
"Inga växter, mattor, barnvagnar eller lösa föremål i trapphusen. I händelse av brand skall trapphusen vara tomma på prylar. Underlättar även för städaren."

Blomman stod alltså i ett hörn. Bara en gravt förståndshandikappad människa med svår OCD går en väg som innebär att blomman står i vägen för att ta sig någonstans alls.

Vi tog såklart bort lappen eftersom det skulle vara visning, och Arga Lappar knappast är ett huvudargument för högt pris vid försäljning.

Idag, när jag hämtade den, hade någon ryckt bort alla blad på den.

Hej och välkommen till mitt hus, där en vuxen äldre kvinna beter sig som en fyraåring med någon form av utåtagerande bokstavsdiagnos.

Ja, hon är ett undantag från de flesta grannar, men är hon på riktigt, eller är det någon som driver med mig?!

Bonus:
Hitta syftningsfelet!

6 kommentarer:

  1. Blomman ska ta sig någonstans?

    SvaraRadera
  2. Eftersom lappskrivarna och hatarna oftast inte förväntar sig att bli konfronterade tror jag att det skulle vara intressant att besöka den nämnda styrelsemedlemmen och lite stillsamt påpeka;
    "..jag hade ställt ut en blomma i trapphuset medans min lägenhet fotograferades och såg att det satt en lapp i den.. [konstpaus] dessutom hade någon störd individ varit och dödat den när jag skulle lyfta in den i lägenheten igen. Vet du vem det kan ha varit, jag menar, har du sett nåt?
    (här kan man nu invänta svar alternativt fortsätta:)
    Jag menar, den där blomman var det enda jag fick efter min älskade mormor och den har jag drivit upp på egen hand sen hon dog i cancer för 25 år sedan och om jag hittar den jäveln som gjorde detta då kommer den spanska inkvisitionen att framstå som bostadsföreningens vårfest i jämförelse (eller nåt liknande).
    Nog med knutna nävar i fickan!

    SvaraRadera
  3. Såna där lever högt på andras konflikträdsla. Visa henne hur ett Falling Down-ögonblick ser ut och gör det extra smärtsamt genom att köra officiella vägar. Maken till barnslighet.

    Visa henne hur en konfrontation går till.

    SvaraRadera
  4. I'm doin it.
    Jag är lite nöjd med avslutningen på mitt mail till Styrelsen.

    "Är det styrelsens allmänna policy att godtyckligt förstöra medlemmars egendom, då den återfinns på oönskad plats? Isåfall har styrelsen en och annan polisanmälan att vänta."

    Den tvingar styrelsen att antingen ta avstånd ifrån hennes vansinnigheter, eller ställa sig bakom dem.

    Mail till styrelsen ser jag som "kamratfostran".

    SvaraRadera