fredag 9 juli 2010

På förekommen anledning: Innehållet i kvällspressen

Vid ett par tillfällen har jag flugit inrikes i Sverige, och inte haft något att läsa. Någon av dessa gånger har jag plockat åt mig exemplar av kvällstidningarna. Varje gång, varje gång, har jag börjat från början, och letat efter något att läsa. Varje gång har jag också upptäckt att det enda i hela tidningen jag orkade lägga energi på var serierna. Notera sammanhanget. Flygplan. Inget annat att läsa. Ingen att prata med, inga bloggar att läsa på telefonen. Ingen promenad att gå. Enda alternativet har varit att stirra på stolen framför eller, om möjligt, ut genom fönstret. Oftast inte. Ändå har inte kvällspressen kvalificerat. De har, bokstavligen, kommit ganska nära Färg Som Torkar på intresseskalan.

Och den där djävla smörjan betalar folk pengar för att få läsa?

VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHAHA, den där var ju hur skön som helst!
    Jag till och med läste den högt för min man, det du, högsta betyg!

    SvaraRadera