tisdag 27 juli 2010

Nej, det är inte så man tjänar pengar

Jag är lite sent ute, men behöver gå en kurs i slutet på augusti. Jag läser på ett kursföretags hemsida, och inser att jag inte kan välja utifrån den ganska begränsade information de har där, och behöver fråga, så jag lyfter luren och ringer.

"Hej, jag behöver hjälp att välja rätt kurs."
"Jaha. Nej, tyvärr. Jag vet inget om kursinnehållen. Då behöver du prata med en säljare."
"Ja, men då kanske du kan koppla mig till en säljare?"
"Nej, de är tyvärr på semester allihop den här veckan. Kanske nästa vecka?"
"Nej, jag har för kort varsel. Jag får kontakta ett annat företag."
"Jaha ja...."

Djävla sopor! Hur fan kan man inte ha säljare inne när folk planerar höstens kurser?

Ja, men då ringer jag väl nästa ställe då.

"Hej och välkommen till kursföretaget. Vi har semesterstängt, men återkommer 8/8. Vill du nå oss, kontakta oss via epost..."

Ni har alltså inte ens någon som svarar i telefon?! Är ni på riktigt?
Djävla sopor!!!

nästa ställe...

"Nä.... De är på semester, tillbaka på måndag."

Vad fan är det här?! En djävla kartell? Va fan tror de? Att alla vet ett halvår i förväg vilka uppdrag de ska få till hösten?

nästAAAAAAAAAAAAAAA!

"Ja, nu är ju han på semester. Ska se om han har någon ersättare... Hm.... Jo, går det bra att vikarien ringer dig?"

Ja, så svårt var det!

1 kommentar:

  1. Ja du..varför stänger banken klockan 3? Sånt kan man fundera över.

    SvaraRadera