tisdag 20 juli 2010

djävla skådisar

I radioprogrammet Sommar i P1 får folk prata nästan hur de vill om vad de vill. Många är kanske intressanta, men många är också värdelösa på att tala. De talar otydligt, läser innantill eller är bara värdo på att uttrycka sig. Många har ytterst lite av intresse att säga. Jag skiter i att era mormödrar bakade bullar och att ni minns det med Värme.

Just nu lyssnar frun på Christine Meltzer. Hon är en djävla skådespelare. Hon har skrivit ett manus. Och nu skådespelar hon. Och hela tiden "skrattar" hon, sådär som skådisar gör, när de ska låta naturliga. Sådär onaturligt. Och det är så djävla tydligt. Det är djävligt pestigt att lyssna på. Och hon har fan inget att säga heller.

Fast hon har gjort rätt mycket annat trevligt.

5 kommentarer:

  1. hon ser ju f*n ut som en fraggel o de har ju aldrig haft ngt att säga.

    SvaraRadera
  2. Du har en konkurrent
    http://www.elle.se/aktuelle/reportage-artiklar/2009-1/jessikas-bokkronika-mars.aspx

    SvaraRadera
  3. Och här får jag som lust att komma med påsåendet att "Lugna Favoriter" inte kör sånt där prat-skit och man riskfritt kan lyssna på deras skvalande i timmar och inte minnas ett endaste dugg. Än mindre bli irriterad. Besudlad..ja, kanske. Men inte irriterad...

    SvaraRadera
  4. Men Huskatt...

    Reklamradio, med DJ:s utan frontallob är ju värre än allt P1 någonsin sänt. Att ha radio vars syfte är att inte höras, utan bara skapa ljud är plågsamt. Ljud har jag omkring mig så det räcker utan att fylla på med rena audiella sopor.

    Jag väljer min musik eller mitt prat för att jag vill lyssna, och annars vill jag ha det tyst!

    SvaraRadera