tisdag 22 september 2009

Riktad reklam

(uppdaterat pga syftningsfel)
Riktad reklam? Likt en blind viftandes med en avsågad hagelbrakare, har Fejjan idag gett mig reklam för Online Valutahandel, jag som har svårt att veta hur jag ska göra med kontanter när jag åker utomlands, och därför alltid pröjsar allt med kort och dessutom aldrig har något över att spekulera med, Clarion Hotel Winn, "Det försklassiga affärs, konferens och fritidshotellet mitt i Gävle" som uppenbarligen inte ens vet när hur var och om man ska använda bindestreck när man nästan särskriver*, samt CK-kalsonger i brevlådan.

Förlåt, men ni som skrivit reklamriktarmotorn, hur fan tänkte ni? Här har vi en kille som kommenterar Microsoft och vädret på facebook, ofta med små hjärtan, och ni tycker därför att han ska börja spekulera i valuta och ordna konferenser om kalsonger?

Ni som försöker få mig att köpa saker jag inte vill ha, alla kategorier från telefonförsäljare (ja, både de som säljer telefoner, och de som säljer via telefoner) till de som tycker att jag har fel kalsingar, Ni är på min lista. Den ständigt växande listan av människor som avsagt sig sin rätt till respekt, medkänsla, artighet samt existens.


* och som dessutom anlitar fotografer som beskär gästernas huvuden. Hörrni, det där gör jag bättre och billigare och roligare.

7 kommentarer:

  1. nej. jag är INTE på din lista. Min reklam är sjuhelvetes jävla bra. välriktad.

    du har nog inte fått den.

    SvaraRadera
  2. Det FINNS bra reklam. Men en för ett konferenshotell i Gävle, som kallar sig riktar, och då identifierar mig, den är fan inte bra.

    Men det är nog inte din då.

    SvaraRadera
  3. ingen vill åka på konferens. speciellt inte till gävle. förstår att du lackar.

    SvaraRadera
  4. Jag åker gärna på konferens om Konferens är en omskrivning för "Vi bjuder på resa till jättetrevlig plats, där du får massor av egen tid att titta på det du vill, och vi bjuder på mat och dricka, och du får hänga med dina trevliga* kollegor". Gävle är inte en trevlig plats. Clarion Hotell har på sin höjd bra frukost.

    *Ja, jag har huvudsakligen sådana

    SvaraRadera
  5. hate konferens asså. ovärdigt.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja åka på konferens.
    Det låter viktigt och vuxet.
    Hellre Bryssel än Gävle.
    Undrar just vad jag skulle får för reklam om jag skaffade facebook?
    Nikotin förmodligen.

    SvaraRadera
  7. Nope. Du skulle nog faktiskt inte få reklam för nikotin. Du skulle antagligen få reklam för extraspecialparfymerat te utan te som smakar avslaget blomvatten, men ger dig Inre Frid och ett Avbrott i den stressiga vardagen. Eller något annat lika meningsfullt.

    Konferens är bara viktigt och vuxet om det är på riktigt. På ett hotell i Gävle har du bara folk som inte förstår hur astonomiskt oviktiga de är, och dessutom är det groteskt tråkigt.

    SvaraRadera