lördag 26 september 2009

Och idag, en kortis!

Tillbaka till rötterna.
Idag delar jag med mig av en Fejjan-bekants* status.
"Lämnat in fiina bilder till ramning, härlig utflykt till IKEA med
Sofia och sen meditation i em. Det är en HÄRLIG fredag!"

Hon har lyckats få in en hel rad tedrickar floskler här

1. Starka positiva adjektiv i antingen versaler eller överdrivet positivt stavade
2. Heminredning. Två gånger.
3. Konstnärlig ambition, vars resultat skall beskådas av omvärlden

Jag måste nog plocka bort henne som kompis tror jag. Det här håller inte. Jag råkade lägga till henne samtidigt med ett par andra gamla kollegor från samma företag. Vi har inte utbytt en kommentar eller meddelande eller någonting sedan dess. Tror ni hon märker om jag bara drar?

Någon som använder "Härlig" och "ikea" i samma mening kan inte vara min vän. Å andra sidan minns jag henne som ganska ironisk. Och rolig. Hur frågar man "Förlåt, men är du fortfarande den brighta, roliga, galet proffsigt kompetenta människa jag kände för länge sedan som numera använder Fejjan för att göra dig lustig över våra gemensamma antagonister, eller har du själv blivit en tedrickare?"

*Varför kan man på Facebook inte skilja mellan Vänner och Bekanta?

3 kommentarer:

  1. Jag har precis fått veta att man kan BLOCKA vissa personers statusupdateringar! Heja utvecklingen!

    SvaraRadera
  2. Intressant. Jag har inte hittat några inställningar av den typen man kan göra på person-nivå.

    Det bästa vore om man kunde göra tvärtom också, och bara låta vissa personer se ens egna uppdateringar.

    SvaraRadera
  3. Man kan det. Jag har så, vissa får inte se mina statusuppdateringar...

    SvaraRadera