torsdag 10 september 2009

Om sociala nätverk på internet 2

I ett svagt ögonblick, förmodligen när jag gjorde eftersökningar om någon bekant, registrerade jag mig på monstret StayFriends.

Somliga har lagt till mig där. Gamla klasskamrater. De flesta är jag rätt ointresserad av. De spännande människorna, dem jag faktiskt skulle vilja ha kontakt med, har inget behov av sådana här dumheter, utan kan ha ett rikt socialt liv utan att snoka reda på folk man av en anledning sedasn länge glömt. Eller, försökt glömma iallafall.

Nu tycker StayFriends att mina bekanta (Ja, någon av dem är faktiskt en riktig vän) ska bekanta sig med varandra. Människor vars enda gemensamma nämnare är att de någon gång känt mig ska alltså plötsligt ha något att säga varandra? Det inskränkta, rasistiska vårdbiträdet som gick i min grundskoleklass och skolkade ut sig redan i åttan och bor i en håla utanför en småstad, ska alltså plötsligt förväntas kunna bli bundis med kompisen från högskolan som doktorerat i matematik och dessutom engagerat sig i internationella välgörenhetsprojekt. Skulle inte tro det.

Djävla apskaft! Ni som säljer vänskap på nätet, ni är fan på min lista!

1 kommentar:

  1. Jävla internet alltså. Och jävla utvecklare. Bara för att en sak är tekniskt genomförbar, innebär det inte med automatik att det är bra.

    Alla verkar dock tänka med arslet när det gäller såna här saker.

    SvaraRadera