måndag 28 september 2009

Nu kan jag inte hålla mig längre

Jag blir så satans skitnödig av alla dumheter som haglat om den nya mediamuppen Anna Anka. Jag har bitit mig i tungan i veckor, och tvärvägrat ge henne någon uppmärksamhet, men nu kan jag inte hålla mig mer. Jag tänkte att om jag tiger, så kanske monstret under sängen försvinner, men hon var, precis som alla mobbarna i mellanstadiet, helt immun mot "Om du struntar i dem, så tröttnar de"-snacket som inte funkade då heller.

Min undran är hur i helvete ett sådant ultraspån kan kvittera ut så galet mycket uppmärksamhet. Hur är det möjligt? Kristdemokrater och andra religiösa fascister långt ut på högerkanten har sagt exakt samma sak som hon i många år, men dem är det aldrig någon som lyssnat på. Men nu, när det är någon som är gift med en gammal föredetting och som gjort för mycket operationer och ser tjugo år äldre ut än hon är, då blir det en djävla uppståndelse över att någon säger korkade saker, och en hel rad människor är för dumma för att inse vilka puckon de är som håller med.

Alla ni som faktiskt är riktigt korkade Sverigedemokrater, varför lyssnar ni inte på det parti som företräder er, ni som gillar att folk inte är så PK, utan säger "det alla tänker"? Jag är tacksam att ni röstar på samma sossar som er familj röstat på i fyra generation istället, men ändå. Varför? Är ni lite för dumma för det också?

4 kommentarer:

  1. Klart hon var mobbad, men i just hennes fall kan det vara värt att fundera över orsak och verkan.

    Är hon så knäpp för att hon var mobbad, eller blev hon mobbad för att hon var så knäpp?

    SvaraRadera