fredag 4 mars 2011

Hyllning tillvädret

Fiat, jag vet vad du tycker om folk som går Absolutely Bonkers på fejjan och skriver hjärtan och skit bara för att solen skiner., men försök tygla ditt ursinne.

Jag tänker alltså hylla det faktum att det regnar ute här nu. Regn är för all del en djävla styggelse, men idag regnar det alltså, och det gör mig glad och överraskad. Det regnar. Det snöar inte. För det är uppenbarligen för varmt.

Dessutom misstänker jag att regnet smälter snön på taken effektivare än solen.

Snart kanske jag kan leva igen, och inte bara existera.

4 kommentarer:

  1. Även jag hyllade regnat till skillnad från mina kolleger som tror att det ska vara 15 grader och sol från först mars.

    SvaraRadera
  2. Dina kollegor framstår som en aning... dumma.

    SvaraRadera
  3. Jag har försökt få fram det i min blogg i ett år nu.

    SvaraRadera
  4. Jodå. Det har framgått med all önskvärd tydlighet.

    SvaraRadera