fredag 11 mars 2011

Besiktiga bilen, var det ja

Min ska tydligen besiktigas i intervallet november till mars. Alltså föreslår bilprovningen mig en tid i mitten på mars. Som jag, såklart, missar med en kvart. Djävla rövkuk.

Men, räds icke! Det fanns en ny tid. På onsdag, klockan 07.40 i Norrköping, minsann.
Men, vafan. Det är ju inte mer än 15-20 mil dit. Det kör jag på ett par timmar, så om jag stiger upp klockan 4 är jag nog framme lagom, eller vad tror ni?
Och jag är ju på jobbet till... 9-10 ungefär.

Förlåt, men hur svårt kan det vara? Om ett år eller så får vi väl se om det blir lättare att få en tid med den nya privatiserade varianten. Upp till bevis nu, moderatgubbar!

Men, en liten solstrimma: De tog inte betalt för min uteblivna tid idag, utan nästa visade sig redan vara betald, som av en Okänd Välgörare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar