fredag 11 mars 2011

dagens hitcount såhär långt


Världens finaste morgon med barnen. Det var tur, för annars hade jag förmodligen avslutat dagen tidigt genom att käka bly.

Därefter:
Inget kaffe, inget kaffe och inget kaffe. Glömma datornyckeln i väskan och springa flera rundor fram och tillbaka över den blåsiga gården mellan huset för att hämta dator till Andra Lokalen, en telefon som plötsligt plingade och sa "Besiktiga bilen". Jo, men tack som fan. Jag lyckats, tvärs emot alla trafikregler, vett och sans ta mig till bilprovningen på under en halvtimme härifrån, och fick då veta "tyvärr. Din tid har gått ut. Boka en ny, puckade, värdelösa almanackslösa, slarviga apskaft med, av Svensk Bilprovning nyknullat anus" och sedan tillbaka igen.

På vägen tillbaka plingade också telefonen med ett sms från kompisen "Tyvärr, hela familjen är sjuk så jag kan inte gå och dricka bärs med dig ikväll."

Till kaffet som hunnit kallna under tiden. Skit i det, tänkte jag, och svepte. Det smakade apröv, men den bildliga nålen som letade sig in i venen var ändå rätt go.

Nu väntar jag bara på att kaffet ska få huvudvärken att mildras en smula. Jag tar en kopp till, vafan.

Fredag, here I come!

Jaja. Imorgon ska jag introducera min Indider och min Tysk till svensk kultur i form av melodifestival, chips och popcorn!

waddaya thank?


Ett soundtrack med rätt sound, även om texten kanske inte är helt perfa idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar