tisdag 7 december 2010

Vill hem

Det är soligt ute, och jag ser bara en husvägg, och två decimeter solbelyst, snötäckt tak som glittrar. "Hemma" (Läs: på dagis) finns två små barn som skulle behöva åka pulka med pappa. Och här sitter jag. Under lysrör. I ett kontorslandskap.

JAG VILL INTE VARA HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JAG SKITER SÅ DJÄVLA FETT I DEN HÄR DJÄVLA DATABASEN OCH DATAN DEN SKA INNEHÅLLA!!!!!!
JAG ÄR SÅ SJUKT DJÄVLA LESS PÅ FOLK SOM SKA HA, MEN INTE GITTER GÖRA SITT JOBB OCH GE MIG DEN INFORMATION JAG BEHÖVER FÖR ATT GÖRA MITT!!!!!!!!!!!!
JAG ÄR SÅ SATANS TRÖTT PÅ ALLA DJÄVLA GUBBAR SOM FINNS HÄR!!!!!!!!!!
JAG ÄR SÅ DJÄVLA TRÖTT PÅ DEN ASPUCKADE DJÄVLA BRUDDJÄVELN SOM ALLTID DYKER UPP I MATSALEN OCH HONORNAS MOTSVARIGHET TILL GUBBAR FAST HON ÄR YNGRE ÄN JAG!!!!!!!!!!!
JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ DET!!!!!!!!!!!!!!!
JAG VILL HEM OCH GÖRA VÄRLDENS FINASTE TÅRTA TILL GRABBEN SOM FYLLER TVÅ IMORGON!!!!!!
JAG VILL ATT HAN SKA FÅ NÅGOT RIKTIGT RIKTIGT FINT OCH VETA ATT HAN ÄR FINAST I VÄRLDEN!!!!!!!!!!!!!
JAG VILL INTE VARA HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAG VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILL IIIIIIIIIIIIIIINTEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Förlåt.
Jag var tvungen att få det ur mig. Någonstans inser jag att jag tillhör den priviligierade skaran vita män med utbildning och jobb med lön över minimi som aldrig upplevt krig annat än på lek och bor i ett hus som är varmt och kan välja min mat.

men ändå.

Jag vill inte.
Just idag är jag pissless på det här jobbet. Djävla bajs.
Jag vill fotografera vackra saker. Och umgås med mina barn på andra tider än de då både de och jag är dödströtta.

fan.

bajs.

Jag hade tänkt göra en enkel variant och ge sönerna varsin lussebulle, fölsegrisen en med två ljus, men jag ändrar mig. Jag ska göra en tårta. En som är lagom för två små barn till frukost. Den ska vara med två ljus, och grön text. Den ska vara fin, och speciell och födelsedag, och de ska få äta den i sängen. I min säng. Eller, nej, kanske sin, men allt annat än tårta till frukost när världens finaste barn fyller två är otänkbart, faktiskt. Det är viktigaste och bästa dagen i världshistorien. Det ska fan vara tårta.

Sådeså

10 kommentarer:

  1. Öhm.
    Tassar du?
    Läser jag något tokigt? Lämnar du "tassavtryck"?

    Bara kollar så jag vet var du har dig!

    Naturligtvis är du välkommen.

    SvaraRadera
  2. Bara dina tankar kring detta gör att du hamnar högst upp på finförälderlistan. Faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Bra där. Du har rätt fokus. En del idioter fattar inte grejen och tror att den där databasen är sjukt mycket viktigare än en födelsedag.

    SvaraRadera
  4. Tack 30!
    Många, med mig, driver tesen att världen är full av idioter!

    SvaraRadera
  5. Klart det ska vara tårta. Med grönt. Och självklart ska den ätas till frukost och i sängen.
    Å saft till, ska det va.

    så de så ju!

    "En gnällig" som blir glad av gönt på tårtan :)

    SvaraRadera
  6. Vilken god far!
    Sen att du använder ordet "gitter"... det gör dej till en ännu mer fin person.

    SvaraRadera
  7. Förresten tror jag bestämt att någon lämnade ett "tassavtryck" till dej.
    Moahaha!

    SvaraRadera
  8. Tack för stödet, hörrni!
    Det BLIR tårta imorgon. Jag ska gå och göra den nu.

    Snart, ett inlägg om IKEA och möten och chefer och nästansexuellatrakasserierpåjobbet och...

    En hel massa annat.

    SvaraRadera