tisdag 7 december 2010

Äntligen!

Det här har varit en förbannat lång dag.

Tidig morgon, tråkig jobbdag utan att egentligen ha något att göra, men man måste ju leta något och vara produktiv när man är konsult. Slappardagar kostar kontraktet. Vore det inte för min indier vet jag inte vad jag skulle ta mig till! Därav det myckna bloggandet och kommenterandet idag.

Nu är tårtan klar. Det blev rätt mycket fusk. Som färdiga tårtbottnar. Klockan tio på kvällen sket jag fett i det, kan jag säga. När dessutom frun lyckats bli magsjuk så att jag har tre att ta hand om, då bakar jag fan inte sockerkakan själv, även om jag vet hur man gör. Barnen skiter ändå i vilket.

Men den blev fin. Och ännu finare blir den med två ljus imorgon. Min son ska ha tårta!

Och jag ska komma sent till jobbet. Det har jag berättat för dem.

Imorgon går jag Out Of Character och visar en bild på tårtan. Men inte nu. Nu är jag pisstrött.

Inte minst på folk som tycker att man BÖR häva ur sig precis vad fan som helst, bara för att det inte är kriminellt.

1 kommentar:

  1. Vart är TÅRTAN?! Nä..käkade ni upp allt innan du fotade?

    Bättre dag idag?

    SvaraRadera