tisdag 19 oktober 2010

Tillbaka till källan

Jag har blivit tipsad om en vansinnigt populär blogg. Den är skriven av en tedrickare. Den värsta. Alla tedrickares moder. Hon publicerar flera inlägg om dagen. De handlar alla, tematiskt om... Ingenting. Verkligen, verkligen ingenting. Inte ens egentligen om inredning eller mode. Eller, jo lite mode blir det väl. Hennes blogg är hennes heltidsarbete. Ja, hon menar faktiskt att hon arbetar heltid med den. Flera inlägg om dagen. Hon gör ju research och samlar ihop bilder och sätter ihop dem i "collage". Dvs, bredvid varandra. Det tar henne hela dagen.

Hur liten hjärna måste man ha för att behöva en hel dag för att få ihop fem blogginlägg och en handfull bilder med texter av typen "En sån kappa ska jag nog köpa."?

Blondinbella är ett unikum av intellekt i jämförelse.

Jag hoppas kunna hitta inspiration här även i fortsättningen. Jag lovar att, trots att det är plågsamt och tungt, hålla skarpsinnets fana högt och med våld slita ut all världens dumhet ur de hålor där det häckar. Som hos Engla.


Besökare sedan 090601:

1 kommentar:

  1. Du är ond. Du lockade mig att beskåda eländet i flera minuter. Jag är skadad för livet.

    SvaraRadera